INLOG LEDEN

Beste Salvo leden, via onderstaand formulier kunt u inloggen op onze website voor relevant nieuws en informatie.

Onthoud mijn gegevens

informatie niet leden

informatie

De Koninklijke goedgekeurde schietsportvereniging "SALVO" bestaat sinds 1967 en is opgericht als een vereniging van luchtschutters. In de loop der jaren hebben de activiteiten zich uitgebreid tot de volgende takken van de schietsport t.w.:

• Luchtschieten met geweer en pistool, kaliber .177 (4,5 mm)
  • Vuurschieten met geweer en vuistvuurwapens, kaliber .22 LR
  • Vuurschieten met vuistvuurwapens in diverse groot kalibers. o.a. 9mm, .38/357M, .44M, 45ACP enz.
  • Vuurschieten met grootkaliber geweren, in kalibers vanaf .223 Remington
  • Vuurschieten met zwartkruit wapens, zowel voor als achterladers, antiek en moderne uitvoeringen.
  • Verder worden alle gangbare takken van de schietsport bedreven.

Momenteel heeft Sv Salvo +/- 50 leden.

Schietbanen Sv Salvo.

Salvo heeft geen eigen accommodatie en huurt derhalve verschillende banen in de regio.

Voor vuur- en luchtwapens, schietbaan van Stichting VIS in Veghel, 25 en 100 meter op zaterdag of zondagmorgen van 09.00 - 13.00 uur.

Aspirantentijd ( 6 maanden)

U maakt een keuze met welke discipline u wilt gaan schieten t.w. geweer of pistool. Als aspirant-lid bent u verplicht minimaal 12 keer zaterdag- of zondagochtend te komen trainen. Dit mag u verspreiden over een periode van 16 weken.

U krijgt een persoonlijke begeleid(st)er toegewezen die u stap voor stap begeleidt. Aan de hand van een uitgeschreven "stappenplan" wordt u het omgaan met luchtwapens geleerd. Luchtwapens worden in de training gezien als vuurwapens.

U leert alle aspecten die bij het schieten aan bod moeten komen. Vanaf de 2e maand van de aspirantentijd gaat u onder toezicht van uw begeleider met klein kaliber vuurwapens schieten in Veghel of Helmond. Hier wordt verwacht dat u minimaal 8 keer komt schieten in de aspirantentijd.

Na 4 maanden wordt u geballoteerd door de ballotagecommissie.

Resumé:

• Er wordt van je verwacht dat je tijdens de eerste 4 maanden minimaal 12 x
  • Er wordt ook van je verwacht dat je in die eerste 4 maanden minimaal 8 x op de vuurbaan komt.
  • Dit is meestal zaterdag of zondag ochtend van 09.00 tot 11.00 (geweerschieten) en/of van 11.00 tot 13.00.(pistoolschieten)
  • Dit is afhankelijk van de beschikbare schietbanen. Zorg dus dat je de ook op zaterdagen/zondagen beschikbaar bent. We werken met een jaar planing, dus je kunt altijd zien op welke dag er geschoten wordt.
  • Verder wordt er doordeweeks niet geschoten.

1e jaarslid (12 maanden)

Wordt u toegelaten tot de vereniging dan bent u 1e jaarslid. Tijdens deze periode wordt u door uw begeleider(ster) verder begeleidt in het schieten met groot kaliber geweer of vuistvuurwapens. Gedurende dit jaar bent u in de gelegenheid om te schieten met klein en groot kaliber verenigingswapens.
Pas als u deze periode van 18 maanden geheel doorlopen hebt, kunt u in aanmerking komen voor de aanschaf van een eigen wapen. Maar ook hier moet u weer aan strenge wettelijke eisen voldoen.
* Het Salvo-inschrijfgeld bedraagt in dat geval €227,50. Dit dekt 6 maanden van oa KNSA inschrijfgeld, contributie & schietkaarten.
Er zijn geen verdere kosten zoals baanbijdrages of kosten voor het gebruik van wapens. Er wordt voor kaarten en plakkers gezorgd.
Momenteel bedraagt de wachtlijst +/- 1  jaar.
Het is bij SV Salvo niet mogelijk om gastschutters van andere verenigingen en/of groepen te ontvangen voor schietsport promotie, vrijgezellen feestjes, proeflessen en andere bijeenkomsten.